Tulostusalan trendit markkinoijille ja suunnittelijoille
Oletko markkinoinnin ammattilainen tai markkinoinnin suunnittelija? Tunnetko painoalan uusimmat trendit? Trenditietoisuus antaa kilpailuetua yrityksellesi!
Painoala kehittyy jatkuvasti, myös sosiaalisen median
ja digitaalisen markkinoinnin räjähdysmäisen kasvun jälkeen. Nykymaailmassa
painoala ei ole ainoastaan tavallista paperi- tai offsetpainoa. Uusia
mahdollisuuksia ja tekniikoita etsitään jatkuvasti ja näiden avulla voi tehdä
uusia sovelluksia ja kehittää osaamista.
Suunnittelijan valinnoilla suunnitteluprosessissa on
suuri vaikutus siihen, miltä painettu tuote näyttää ja kuinka suuret
kustannukset syntyvät. Jos olet perillä prosesseista ja tuoreista trendeistä,
olet pelin kärjessä. Tämä ei ainoastaan auta sinua täyttämään asiakkaasi
toiveet, vaan takaa myös sen, että koko tuotanto pysyy budjetissa.
Painoalan kuusi suosittua trendiä
Nykymaailmassa kaikki asiat siirretään digitaaliseen
muotoon, mutta digitalisointi voi usein työntää osan viestinnästäsi taka-alalle
tai jopa tuhota sen kokonaan. Näin ei kuitenkaan ole painettujen
markkinointimateriaalien kanssa. Erilaiset materiaalit ovat aina syventäneet
yleisön osallistumiskokemusta ja kanssakäymistä. Näyttävän ulkoasun lisäksi
asiakkaat myös haistavat paperin tuoksun ja tuntevat sen tekstuurin. Kokosimme
listan suosituimmista painoalan trendeistä, jotka sinun tulisi tietää.
Ympäristöystävällisyys ja kestävyys
Markkinoijat ja suunnittelijat ovat tänä päivänä
erittäin ympäristötietoisia. Tietoisuutta pyritään entisestään lisäämään ja
tuotantotiloja, paperi- sekä mustevalikoimaa muutetaan sen mukaan. Ympäristöä
auttaaksesi voit esimerkiksi käyttää kierrätyspapereita, ensiökuituja tai
klooritonta tai valkaisematonta paperia. Pienilläkin asioilla on merkitys.
Muista kuitenkin varmistaa, että käyttämäsi paperit ja musteet sopivat yhteen
painokoneiden ja viimeistelyvälineiden kanssa.
Erikoisvärit
Suurempi värivalikoima tarkoittaa tyytyväisempiä
asiakkaita! Painokoneet voivat luoda rajallisen määrän sävyjä käyttäen
CMYK-perusvärejä, syaani (cyan), magenta, keltainen (yellow) ja musta (key).
Käytettävissä on kuitenkin erikoisvärejä, eli “spottivärejä”, jotka voivat
viedä toimintasi uudelle tasolle. Voit myös hankkia uuden painokoneen, joka
sisältää uudenlaisia tulostusasemia ja toimintoja. Uusi tekniikka vähentää myös
erikoisväreistä koituvia kuluja.
Tekninen osaaminen
Kilpailussa pärjätäksesi tarvitset aina uutta
teknologiaa. Haluatko kokonaisvaltaisesti sujuvamman työnkulun prosessin? Sinun
kannattaa hankkia edistyneimmät laitteet, joissa on integroitu IoT-rajapinta
(Internet of Things), joka mahdollistaa monipuoliset liitynnät erilaisten
laitteiden ja painokoneen välillä. All-in-one -painokoneiden monipuolisilla
toiminoilla saavutat haluamasi lopputuloksen nopeasti ja helposti.
Helmiäisvärit, metallivärit ja hohtopaperit
Helmiäis- ja metallivärien ja hohtopapereiden käyttö
on muodissa vuonna 2022. Nämä luovat kolmiulotteisen ja hohtavan vaikutelman ja
korostavat haluttuja kohtia ulkoasussa, tuoden ne paremmin esiin. Nämä ovat
suosittuja mm. käyntikorteissa, hääkutsuissa ja ravintoloiden ruokalistoissa.
Nämä ovat vain esimerkkejä uusista käyttömahdollisuuksista ja lisää
käyttötapoja keksitään jatkuvasti.
Laserleikkaus
Laserleikkaus on hieman monimutkaisempi tekniikka
hohtoväreihin verrattuna. Tekniikan suosio on jatkuvassa kasvussa erilaisissa
korteissa, kutsuissa ja kylteissä. Laserleikkaus mahdollistaa jopa erittäin
yksityiskohtaisten muotojen ja pintojen leikkaamisen ja saa aikaan uniikkeja
muotoja ja tekstuureja yksityiskohtaisesti. Esim. Laserleikattu kultafolio tai
muu erikoismateriaali on erittäin tyylikäs lisä ja saa aikaan hienostuneen
lopputuloksen.
Suunnittelupalvelut
Suunnittelupalveluiden tarjoaminen auttaa kasvattamaan
yrityksesi arvoa. Myös pienillä painotaloilla on usein oma
digipainoasiantuntija ja graafinen suunnittelija. Tarjoamalla suunnittelu- ja
muita lisäpalveluita sinulla on etulyöntiasema kilpailijoihisi verrattuna. Sen
sijaan, että nojaat vain painotöiden tuomiin tuottoihin, voit tuottaa
lisätuloja tarjoamalla parempia asiakaskokemuksia lisäpalveluilla. Näitä voivat
olla painettavien tuotteiden taittaminen ja layoutin suunnittelu,
logosuunnittelu, paitaprinttien suunnittelu, kuvien käsittely jne.
Suunnittelupalveluiden tarjoaminen parantaa brändiäsi!
Ota yhteyttä, jos haluat jutella lisää, kuinka Pritnmix Oy
voisi auttaa sinun tulostushaasteissa tai lehden tekemisessä!
Alkuperäinen blogi julkaistu https://www.printmix.fi/blogi/printmix-tulostusalan-trendit-blogi/
Kommentit
Lähetä kommentti